Häromdagen besökte jag PT-Fias podd Ofiltrerat och det blev ett väldigt kul och inspirerande samtal - i alla fall för mig haha, kanske ni lyssnare tycker annorlunda men vaffan.. Bland annat pratade vi om problemet med att räcka till som ensamföretagare. Man ska liksom vara allt: bloggare, marknadsförare, poddare, faktureringsadministratör, författare, producent, fotograf, PR-människa, planner, skribent, inslagsproducent, idéspruta, projektledare, administratör, ekonom...ja, det är en och annan roll som ryms i att driva eget företag och nu har jag kommit till en punkt i livet då jag fanimig inte pallar vara allt detta utan att bryta ihop. Typ. Det blir för mycket. Jag glömmer bort saker, tappar bort tråden, förlorar energi och känner att det inte är så kul som det brukade vara. Och Fia, klok som hon är, påminde mig om att man faktiskt inte måste göra allt själv och att man kanske måste våga för att vinna. Så här är jag nu - i ett läge där jag nog behöver anställa någon eller hitta någon som vill jobba med mig! Och jag vet ännu inte om det är en assistent som är grym på att fota, redigera, göra IGTV och komma med ideér jag behöver eller om det är en projektledare med planering, strategi, projektdriv och ordning och reda som udd!? Hur vet man det? Och känner kanske DU igen dig själv i något av ovan otroligt luddiga personbeskrivning så var inte rädd för att hojta - kanske kan vi tillsammans komma fram till vad du kan och jag behöver. Kanske är det här bara ett cry for help och för mig att sortera mina tankar och att jag om en vecka kommer med en mer exakt rollbeskrivning - men tills dess så släpper jag helt enkelt ut mina tankar här helt ofiltrerat och önskar din input och råd! Tack å hej!