Alltså. Är inte detta lite sjukt!? Ibland boostar jag en IG-post så att den blir en annons för att få lite bättre spridning. Till exempel har jag gjort det när jag släppte min bok, när jag flyttade min podd och fick lite nystart och när jag började med nyhetsbrevet. Kort och gott när jag haft något vettigt att marknadsföra. Det har ALDRIG varit något problem. Man fyller i hur mycket pengar man vill lägga och ser då hur stor spridning posten kommer få, skickar in för godkännande och någon minut senare är det klart. Smidigt som attan. Därför tänkte jag göra reklam för det här avsnittet som känns sååååå viktigt, ett avsnitt där vi med expert och tillsammans med Asabea Britton snackar om HUR man pratar med barn om rasism. Ganska odramatiskt. Trodde jag. Men, annonsen fick avslag. Direkt. Med hänvisning att det handlar om politik. Hm, jo förvisso men VAD i livet är inte politik. Det har aldrig varit något problem när det handlar om vårdpolitik eller mödravården? Plötsligt, för att det var en bild på en svart kvinna i kombination med ordet rasism så fick annonsen avslag. Jag överklagade. För EN vecka sedan och har fortfarande inte fått svar. Så otroligt dåligt. Samtidigt får politiska partier härja fritt på sociala medier, fejkade nyhetsartiklar fylla feederna och hets mot folkgrupp skrivas utan problem. Vad är problemet IG/FB? Skärpning! Också intressant är att alla inlägg jag gjort på IG där jag använt hashtagen #BLM eller #antirasism eller dylikt så har den posten gått otroligt mycket sämre än en post utan dessa hashtags..har ju inget bevis för detta utan anar bara en konspiration här.